Освіта,сертифікати

Круглий стіл «Роль педагога у професійному розвитку учня»







ПОДОБАЄТЬСЯ ШІ, ВИКОРИСТОВУЮ ШІ🦸‍♀️
Інтенсив "Штучний інтелект в освіті та позашкіллі" (за 7 днів) змінив мою думку щодо застосування штучного інтелекту в освітньому процесі. Під час інтенсиву ми не лише теоретично вивчали можливості ШІ, але й отримали практичні навички роботи з різними інструментами.
Мій топ- це "оживлення" героїв🧜‍♀️, створення опитувань🤩, текстів для читання📜, аватарок🤖 генерація карт пам'яті🧩 та пісень🎼.
Можливість презентувати власну розробку уроку та побачити уроки колег була для мене великою нагородою +ідеї +методика+креативність+настрій+натхнення Урок. Буква Н









Матеріали виступу: тисни

















Вебінар-презентація цифрових розробок "Знай про UA" до Дня Незалежності України. Стан неймовірного захоплення від розробок колег: поповнення скарбнички онлайн-застосунків, нові знання про видатних художників, меценатів, музикантів України.

Дякую за можливість долучитися до заходу та презентувати розробку "Моя країна -Україна" (запаковану в ресурсі Genially)



Вебінар- презентація "Цифровий урок: ідеї, сюжети, дизайни, ресурси"











Львів. Творча майстерня у рамках проекту "Підвищення компетенцій демократичного громадянства через формальну, неформальну та інформальну освіту"


Тренінг з медіаграмотності, м. Вінниця

Київ. Перша Всеукраїнська школа тренерів за освітньою технологією "Росток"



Участь у Хакатоні для вчителів "STEM- урок:методичні підходи та гендерні стереотипи", м. Маріуполь


                                                               https://yadi.sk/i/k3YtiPpI3ACTKh

Інноваційні підходи до творчої індивідуальної діяльності учнів з метою виховання в них стійкої позитивної мотивації начальної діяльності як важливого фактора формування соціальної активної особистості  умовах реформування української школи на уроках в початкових класах
                                      Підготувала:
                                                                         вчитель початкової школи
                                                           Чумаченко К.С.
   Мотиви – головні сили, що рухають дидактичний процес. Вони посідають перше місце серед факторів, що визначають його ефективність. Мотиви навчання – це спрямованість учня на різні сторони навчальної діяльності. Розрізняють дві великі групи мотивів:
1)                Пізнавальні мотиви, що пов’язані зі змістом навчальної діяльності та процесом її виконання;
2)                Соціальні мотиви, пов’язані з різними соціальними взаємодіями школяра з іншими людьми.
       Серед комплексу методів навчання особливе місце відводиться саме методам стимулювання й мотивації навчально-пізнавальної діяльності учнів.Cьогодні я зупинюсь на роботі вчителів початкових класів нашої школи щодо формування мотивів навчальної діяльності молодших школярів.
Дитина  приходить  до  школи  з  величезним  бажанням  вчитися. Вона  переживає  стан  радісного  подиву  перед  школою,  перед таємницями, які на неї там чекають. Головною діяльністю для неї стає навчання.  Учні  1  класу  ще  не  усвідомлюють  конкретно  для  чого  їм потрібно вчитися. Зрозуміло їм одне, що всі діти їхнього віку і старші вчаться, тому й вони повинні ходити до школи. Їх приваблює шкільна форма,  ранець,  зошити,  ручки,  підручники,  парти,  дошка,  дзвоники.
Спонукальною силою для дітей стає учитель. Його авторитет для учнів
1 – 2 класів є найвищим, порівняно навіть з авторитетом батьків:
-  Так  говорить  наша  вчителька,  так  вона  робить,  –  ось
основні аргументи, якими регулюється тепер їхня поведінка і вдома.
      Уже через 2 – 3 тижні після 1 вересня учнів приваблює дійовий бік навчання:  читати,  писати,  лічити,  розповідати,  малювати,  їм подобається виконувати завдання вчителя, чути оцінюючі судження.
  Як  тільки першокласник одержить перші реальні результати своєї праці, радості при цьому іноді немає меж:
-  Один хлопчик на вулиці вперше самостійно прочитав вивіску – від радощів пустився в танок.
-  Інший вперше правильно написав складну букву, так зрадів, що  нахилився  і  з  почуттям  почав  її  цілувати,  доки  не розмазав плоди своєї праці.
   Основні методи:
1) методи стимулювання інтересу до навчання
- створення ситуації інтересу при викладанні того чи іншого матеріалу
-   пізнавальні ігри як метод набувають великого значення для стимулювання та формування інтересу до знань (ігри-подорожі, вікторини тощо).
2) методи стимулювання обов’язку й відповідальності
Ідеальне навчання засноване лише на інтересі, без оцінок, щоденного оцінювання. Новатором у такому підході до навчання є грузинський педагог Ш. Амонашвілі. Головне в цьому методі – привчити дитину жити не тільки за стимулом «хочеться», а й за стимулом «треба», «необхідно». Основним правилом цього методу є: «Це згодиться в житті», «Без цього не можна бути освіченою та культурною людиною», «У майбутньому це стане тобі необхідним».
 Прийоми формування навчальної мотивації, які  використовуємо ми на основних етапах уроку:
І. Початок уроку
-  Інтелектуальна розминка
-  Так – ні
-  Відстрочена відгадка
-  Фантастична добавка
-  Театралізація
ІІ. Пояснення нового матеріалу
-  Приваблива мета
-  Фантастична добавка
-  Прогнозування
-  Проблемні ситуації
ІІІ. Закріплення, тренування, відпрацювання умінь
-  Творчі завдання
-  Лови помилку
-  Проблемні ситуації
V. Підсумок уроку
-  Відстрочена відгадка (Наприклад:  «На  наступному  занятті  ми  ознайомимося  з  найважчим коренем і найбільшою бурулькою, які ростуть у нас на городі»).
Вчителі  початкових класів практикують «елемент цікавого», коли в гості до учнів приходять казкові герої або лісові звірі, яким треба допомогти (урок навчання грамоти «Написання великої букви «З» (зе). Написання слів з пропущеними літерами» Зайчик приніс завдання і не вміє їх вирішити).
На уроці математики в 2 класі запитую в учнів чого вони очікують від уроку і демонструю логотип Міжнародного математичного конкурсу«Кенгуру» саму тварину, яка буде допомагати другокласникам на уроці.
З теми «Літературні казки» учні розгадують кросворд та визначаютьключове слово, що є темою даного уроку.  
    Дидактичні і інколи і рольові ігри . При вивченні теми «Погана пташка, якій своє гніздо не миле. Роде наш красний»  на уроці літературного читання  можна залучати учнів до мовної гри «Актори» під час якої учні вчаться читати текст здивовано, злякано, із захопленням, зі смутком, чим формує в учнів навички виразного читання.
Цікаві ігрові вікторини, напр. «Чарівний кошик», коли учні по черзі витягають з кошика річ і називають казку.
Інтерактивні прийоми роботи, а саме: вправи «Займи позицію», «Мікрофон» під час яких учні мають можливість зробити свій вибір і висловити власну думку.
       До проблемно – пошукових можна сміливо віднести метод проектів, елементи якого прослідковувалися на уроці природознавства, напр. з теми «Сім’я. Родовідне дерево», коли при виконанні практичної роботи третьокласники створювали родовідне дерево, визначали найрозгалуженіше, розповідали про своїх дідуся і бабусю
         Невід’ємною частиною кожного уроку є мотивація навчальної діяльності шляхом використання творчих завдань. Це і написання віршів, ессе, листів, розгадування кросвордів, складання задач до скороченого запису, складання речень за схемою, запитання за зразком: « Що станеться, якщо…?»
Формуванню навчальної мотивації сприяє вміле використання ігрових ситуацій. За умови залучення дітей у ситуацію дидактичної гри, їхній інтерес до навчальної діяльності швидко зростає, працездатність підвищується.  
 Вчитель у школі є джерелом тієї сили, яка приводить у рух навчально-виховний процес, вдихає в нього життя. Для молодшого школяра вчитель – це «плідний промінь сонця, для молодшої душі, який нічим замінити не можна» (К.Д. Ушинський).

Немає коментарів:

Дописати коментар